פאנל בגרג'

לפני מספר ימים. היה מגניב ביותר. זה היה הביקור הראשון שלי בגרג' והחלטתי שאני אוהב מאוד את המקום, מין הכלאה בין חדר במעונות של תלמיד מכללה אמריקאי לסדנה של פרופסור משוגע לאפסנאות של בסיס של חיל הקשר.

חברי הפאנל המכובדים, כמו גם צביקה נטר הגיעו שעה לפני כולם כדי לסדר ואחרי התלבטות קצרה החלטנו להוציא את הכיסאות, ספא, מערכות סטראו ומקרן לחצר האחורית ולקיים את האירוע בחוץ ולמזלנו מזג האוויר שיתף פעולה. הקרנו את הפרזנטציות על הקיר האחורי של הגרג' שצבע לבן.

הגיעו הרבה אנשים, יותר משצפיתי ולמרבה השמחה חוץ מהחשודים הרגילים שמגיעים לכמעט כל ארוע בנושא (שאני תמיד שמח לפגוש…) ראיתי גם הרבה פרצופים חדשים וזה היה נפלא והאווירה הזכירה את הפגישות הראשונות של משוגעי הלינוקס בארץ, לפני עידן המסחור ומושיק עפייה.

הפאנל עצמו התחיל בשמונה אחרי חצי שעה של שמוזינג (והמתנה לשמש שתשקע כדי שיוכלו לראות את המקרן) והתחלק לפרזנטציה קצרה שכל אחד הכין (שהיתה כמובן ארוכה מדי – הזהרתי אותך שזה מה שיקרה מושון) ולפאנל פתוח.

במהלך הפאנל עלו גם רעיונות יפים כיצד דווקא החוסרים בפרוייקט קוד פתוח מתחיל אבל מבטיח הם בעלי ערך מפני שהם מושכים בעלי עניין לכסות את ה"חורים" ועל ידי כך להרוויח (כספית או אחרת) מעזקה לפרוייקט בצורה שבלתי אפשרית בפרוייקט ששואף לצאת "מושלם" – מה שנותן אולי הסבר לאתוס של "שחרר מוקדם, שחרר לעיתים קרובות" של הקוד הפתוח ומעורר מחשבות על החיבור של עולם הקוד הפתוח על הקונספט של Worst is better של ריצ'ארד גבריאל וזה נושא שנראה לי שעוד לא מיציתי, אז צפו לפוסטים נוספים בעניין כאן.

צילמתי כמה תמונות מהאירוע שאפשר לראות בפליקר ומי שרוצה את המצגת הקצרצרה שלי, הנה היא כאן, באדיבות Scribd המצוין.

אז תודה לכולם ובמיוחד למושון על ההזמנה ולצביקה נטר ושאר חברי הגרג' על האירוח המצויין.

גלעד

 

Leave a Comment

Filed under כללי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.