מלצר, יש עוגת קרם בטלפון שלי

הגרסה החדשה ביותר של אנדרואיד, שם קוד "cupcake" של מערכת ההפעלה מבוססת הלינוקס לטלפונים סלולריים ושות' מבית היוצר של גוגל שוחררה.

בניגוד לעדכון הקודם, גוגל השכילו הפעם לשחרר את הגרסה למפתחים להתקנה על טלפוני הפיתוח הפתוחים לפני השחרור למשתמשים הרגילים. מצד שני, הם נתנו למפתחים פער זמן של לא יותר מכמה ימים כדי להתאים את היישומים שלהם ולכן מספר יישומים קיימים לא עובדים טוב על הגרסה החדשה. נו טוב, הם עוד יילמדו איך עושים את זה נכון בסוף. לפחות הם לומדים מטעויות.

כמובן שמיהרתי להתקין את הגרסה החדשה ועכשיו, אחרי שהיו לי בערך 24 שעות לשחק איתה, הרשמים הראשוניים שלי חיוביים ביותר:

גם התגובתיות וגם צריכת הבטריה השתפרו פלאים. בתור הערכת אצבע, הייתי מדבר על שיפור של 50% וזה די הרבה. פונקציונליות הוידאו החדשה נחמדה והאפשרות לפוסט של הוידאו ישירות ל- YouTube היא טאצ' נחמד. התוספת של תמיכה ב- IME מאפשרת סוף סוף יצירה של תמיכה בכתיבה של עברית נוחה יותר מה- hack של שימוש ב- a12keys. עדיין צריך את התקנת הפונטים העבריים שלי אבל ההתקנה עובדת בדיוק באותה צורה כמו ב- 1.1 ו- 1.0 אז אני לא צריך לעדכן את המדריך. האפשרות למסכים להתיישר לפי איך שמחזיקים את המכשיר סטייל ה- iPhone היא תוספת ברוכה.

שינוי נוסף, פחות דרמטי במבט ראשון אבל זה שהכי משפיע לאורך זמן הוא שיפצור השימושיות של ממשק המשתמש שנעשו באפליקציות השונות. השינויים כאמור לא דרמטיים אבל נותנים הרגשה של ממשק יותר חלק וקל לשימוש וזה מאוד משמח. לבסוף, קצת eye candy בצורת אנימציה של מעבר חלונות (שוב, מועתקת בעליל מה- iPhone) מעלה את אלמנט הסקסיות של מערכת ההפעלה.

עם שלושה טלפונים מריצי אנדרואיד (2 של HTC ואחד של סמסונג) ו- netbook אחד, אנדרואיד היא מערכת הפעלה מעניינת מתמיד מבחינה מסחרית ועם כל התקלות שבדרך והחסרים, הביצוע של גוגל בעדכון הגרסה החדש שעונה על הרבה מהדברים שמתשמשים הכי ביקשו משמח מאוד ומרמז על עתיד מזהיר.

אה כן, ובתור צ'ופר נוסף לגרסה החדשה הופיע גם יישום SIP חדש וראשון לאנדרואיד תחת ה- GPL בשם SipDroid שהוא עדיין בבטא ואישית לא הצלחתי עדיין להפעיל אבל נשמע מבטיח בעקרון, אבל על זה בפוסט אחר 

גלעד

 

Leave a Comment

Filed under כללי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.