חוק הספאם

נו, לפי השעון שלי אנחנו 9 ימים אחרי החלת חוק הספאם החדש ולדעתי הגיע הזמן לסיכום ביניים קצר.

ראשית חוכמה, החוק עובד: החל מכניסת החוק לא קיבלתי ולא דוא"ל זבל אחד בעברית. כמובן שדוא"ל זבל שמקורו בחו"ל ממשיך להגיע בכמויות הרגילות, אבל אני יכול להישבע שאני מרגיש ירידה קלה אבל מורגשת בכמות הספאם הכללית שאני חשוף לה.

אבל האפקט המעניין ביותר של החוק הזה, שאני חייב להודות שלא ציפיתי לו, הוא איכותי ולא כמותי: מספר ימים אחרי כניסת החוק לתוקף גיליתי דוא"ל עם כותרת בעברית בתיקית הספאם שלי. הוא היה כך כך בולט שהייתי חייב לגלות במה מדובר – פתחתי את הדוא"ל וגיליתי שלא מדובר בדוא"ל זבל כלל ועיקר אלא בהצעה מסחרית שנשלחה בדיוור ישיר על ידי עסק שנתתי לו את הדוא"ל שלי מתוך מטרה לקבל הצעות כאלה ושבאופן נקודתי שמחתי מאוד לקבלה (למי שתוהה – מבצע ב- RunningSushi בהרצליה)

שימו לב מה קרה כאן – לפני כניסת החוק לתוקף הדוא"ל השיווקי הלגיטימי הזה היה טובע במבול דוא"ל הזבל. אין סיכוי בעולם שהייתי רואה אותו. עכשיו, יכולתי לראות אותו. לפני כניסת החוק לתוקף ניסו כל מיני בעלי עניין מפוקפקים לשכנע את הציבור כי החוק יפגע בעסקים קטנים מפני שדיוור ישיר הוא אמצעי הפרסום היעיל ביותר עבורם.

למעשה, מה שקורה הוא בדיוק להיפך – בגלל שאנחנו מקבלים רק מה שאנחנו מעוניינים לקבל, העסקים הקטנים מקבלים תשומת לב גבוהה לאותם מסרים שאנו מעוניינים בהם ולא מטרידים אותנו עם אלו שלא, כלומר, יעילות הדיוור הישיר עלתה ולא ירדה והמפסידים היחידים הם אותם "עסקים" מפוקפקים ששלחו כמויות אדירות של דוא"ל זבל בלתי רצוי ומציק.

איזה יופי. אם תוצאות כאלה, אני עוד עשוי לחזור ולהאמין במחוקק הישראלי. 

גלעד

 

Leave a Comment

Filed under כללי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.