קצת עתידנות

, רציתי להסביר קצת את התיאוריה שלי בנוגע לכך שהנייד והענן מוחקים את מחשב הדסקטופ באופן שאנחנו מבינים אותו היום.

כבר כרגע, בין מכשירים ניידים שנעים מטלפון סלולרי, דרך ה- IPhone וה- G1 ועד למחשבים ניידים בפורמט קטן כמו ה- EEPC מגדירים מחדש את יחידת המחשוב האישית שלנו. במקביל, יותר ויותר מהתוכן והאפליקציות שאנחנו משתמשים בהם נמצאות בענן מחשוב ומשתשות ביחידת המחשוב האישית שלנו כבמתקן תצוגה משוכלל ותו לא.

שני המגמות הללו אינן מנותקות אחת מהשניה, אלא מזינות אחת את השניה (וזאת גם הסיבה למה חברת ענן כמו גוגל נכנסה לעסקי הטלפונים הסלולריים) ואני מאמין שהם ימשכו כשהתוצאה הסופית היא המשך הירידה ברלונטיות של מחשב הדסקטופ או אפילו הלפטופ כמו שאנו מכירים כיום, עד להפיכתו לאביזר זניח.

עכשיו, קל להעלות הרבה התנגדויות לתחזית כזאת – גם מסך המגע המשוכלל ביותר בטלפון סלולרי אינו תחליף נוח למקלדת ומסך גדולים וכמה שנוח ונעים לקרוא דוא"ל בבלקברי עדיין לא היית רוצה לבצע עליו פעולה קצת יותר אינטסיבית – נגיד לערוך תמונות בפוטושופ או גימפ.

הנקודה היא שכל ההתנגדויות הללו מקורן במגבלות במערכות המחשוב הניידות כמו שאנחנו מכירים אותם כיום (ואני בכוונה נמנע מהשימוש במילה סלולרי), אבל המגבלות האלה רחוקות מהלהיות אינהרטיות לניידים של העתיד וכל זה לחלוטין טכנולוגיה חדשנית ופריצות דרך.

דמיינו נייד שדומה מאוד ל- Iphone ול- Gphone, אולי עם מעבד קצת יותר חזק, עוד זכרון וחיבור רשת מהיר יותר, אבל שום דבר אקזוטי ושיש לו בנוסף לממשקים הרגילים תקע USB 3.0 שהוכרז השבוע, שתומך בהעברת נתונים במהירות של 480 מגהביט לשניה, או פשוט נדחוף את הטלפון הזעיר כולו למערכת יעודית שמחוברת לכל אלו, מודו סטייל.

כשהתכונות שמעניקות ניידות מגבילות אותנו, אנחנו פשוט מחברים את הנייד למקלדת, עכבר, רשת Ethernet ומסך בחיבור USB 3.0 והופ! יש לנו מערכת דסקטופ נאה מאוד. אם אנחנו צריכים לבצע פעולות שמאתגרות את כח המחשוב של היחידה הניידת, אנחנו פשוט נבצע "מיקור חוץ" לעבודה לשרת ב- cloud, בדיוק כמו שהיום אנחנו משתמשים ב- Gmail.

אין שום דבר שדורש מדע בדיוני בתמונה שציירתי למעלה. כל הטכנולוגיה כבר כאן, רק שחלקה (USB 3.0, יכולת לבצע עיבוד תמונה מורכב על מחשב מרוחק ולראות את התוצאה באיכות ללא עיכוב גבוה) עדיין לא נמצא בשימוש מקובל. אבל זה ישתנה ומהר – העתיד כבר כאן, הוא רק לא מחולק באופן אחיד.

ועם הפיתוחים האלו, התפקיד של הקוד הפתוח שמולך גם בענן וגם במערכות הניידות החדשות, רק ילך ויגבר. ותחשבו על זה.

גלעד

 

Leave a Comment

Filed under כללי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.